[via]

1. Montako CD-levyä ostat vuodessa?

Jaa-a. Viimeksi taisin ostaa keväällä Sydän, sydämen Auton. Pari muutaman euron lastenmusiikkicd:tä olen myös tänä vuonna ostanut, mutta siinäpä se taitaa olla. Vastaan siis että noin viisi, yleensä siis alekoreista jotain.

2. Onko sinulla mielestäsi oikeus, omaa käyttöä varten, tehdä niin monta kopiota kun haluat niistä CD-levyistä jotka olet ostanut?

Miksi minä tekisin niistä kopioita? En oikein tiedä. Ehkä voisin kopioida kasetille jotain, mennessäni paikkaan jossa ei ole cd-soitinta, mutta monta kopiota? Eikä minulla ole edes välineitä kopiointiin kasettimankaa lukuunottamatta. Minusta on kuitenkin väärin ottaa kopioita ja jaella sitten niitä niin, ettei artistille itselleen koidu hyötyä.

3. Onko sinulla kannettavaa mp3-soitinta?

Joo, ja lehmät lentää. Ei ole.

4. Mitä pidät kopiosuojatuista CD-levyista?

Mistä minä sen tiedän, eivät ole vaikuttaneet minun arkeeni millään tavalla.

Olipa kyllä harvinaisen huono päivä aloittaa nämä perjantaineloset, kun aihe ei koskettanut millään tavalla! En minä siihen tekijänoikeuslakiinkaan osaa sanoa juuta enkä jaata.

Anteeksi tämän postauksen taso. On perjantai, olen hirveän väsynyt ja mies vielä väsyneempi. Pakotin hänet lähtemään isompien lasten kanssa sirkukseen, eikä hän ole mitenkään nöyrästi mukisematta lähdössä. Laskimme hänen palkkansa, ja on siinä ja siinä kannttaako sellaista raskasta osa-aikatyötä tehdä tuolla palkalla, kun siitä lähtevät verot ja todennäköisesti ainakin asumistuki pienenee, eivät osanneet Kelassa vielä sanoa juuta eikä jaata, kun ei ollut vielä sentilleen selvillä paljonko sieltä tienaa. Mutta tänä iltana lapset pääsevät sirkukseen ja saavat omat hattarat, sitä ei peruta.

[muoks. klo 21.42: Eivät sitten päässeet sinne, liput oli myyty loppuun. Ihan hyvä, järkyttävän hintaisia ne olikin.]