Todennäköisesti tämä tuli yllätyksenä vain minulle itselleni, mutta vakuutusyhtiö katsoo etten ole oikeutettu mihinkään 16.12. jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä, että talouteen tuli noin vain yli kuukauden palkan kokoinen lovi, jota leventää vielä yksi sen jälkeen tapahtunut käynti lääkäriasemalla.

Tätä kirjoittaessa minulla ei vielä ole paperia josta voisin tarkan lainauksen ottaa, mutta he katsovat että tämä luumustelma ei johdu työtapaturmasta. Hassua että ortopedi oli kuitenkin sitä mieltä. Hassua myöskin se, että minä en ole loukannut polveani esimerkiksi vapaa-ajalla, vaan ainoa hetki jolloin se olisi voinut syntyä, on nimenomaan se työtapaturma.

Minun lienee siis pakko kääntyä sosiaalitoimiston puoleen jotta saan vuokran maksettua, ja syöminenkin on periaatteessa ihan kivaa puuhaa. Voisinpa lyödä vaikka vetoa etten saa sieltä avustusta, koska minä periaatteessa olisin oikeutettu vakuutusyhtiön korvaukseen. Niinhän tämä homma tuntuu menevän.

Juuri kun luulee olevansa tosi tiukilla sattuukin aina jotain tämmöistä. Milloinkohan sitä oppii?