Huomenna on miehen ensimmäinen palkkapäivä. Onkohan tapana kertoa paljonko sitä sitten käteen jää? Minä olin aika pettynyt summan kuullessani, mutta mies ystävällisesti muistutti että palkkapäivä on kaksi kertaa kuussa. Nopean kertolaskun suoritettuani en ollut enää yhtään pettynyt. Vaikka Kela ei vielä olekaan kertonut kuinka lujaa meitä pienen extran hankkimisesta tällä kertaa rangaistaan, käteen ihan varmasti jää jotein. Nyt sitten vain pitäisi miettiä, että miten ne rahat käytetään. Tunnustan, olen ollut itsekäs naikkonen ja ostanut oman tilini tyhjäksi, vaatimattomalla satasellani sain uuden vaatekerran ja meikkejä. Eli osa miehen palkasta menee väistämättä ruokaan, kun minä ostin ruokarahoilla itsekästä hömpötystä.

Minä haaveilisin kylpylävuorokaudesta, ihan tuossa lähellä, että matkarahat säästyvät. Esikoinen haluaisi ostaa häkin ja kaksi rottaa. Keskimmäinen haluaisi ostaa linnan, tai ainakin karhun. Kuopus kuolaa ja taputtaa rintaani sanoen "tätöû, tätöû". Mies ei haaveile mistään. Pitää kai piilottaa matkalaukut ja kassit, ettei se vaan pakkaa kamojaan ja häivy pienen pesämunan turvin.