Kotimatkalla sommittelin kunnon väsymyksenvalituspostausta riemuksenne, mutta ahmittuani esikoisen paistamat lätyt en oikein kykenekään siihen hommaan. Laihdutuskuuri puree kyllä vaikka söinkin ne kaikki. Puree se. Oikeasti. Eilen vaihdoin työhousutkin pienempiin.

Yksi rotista on sitten taas poissa. Viiden remusakki on kutistunut kolmeen parissa kuukaudessa. Esikoinen kyynelehti sitä koulussakin, ja kaverit olivat luvanneet ostaa hänelle uuden, johon jalomielisesti annoin luvan, kun yhtä uutta rotanpoikaa oli kuitenkin harkittu hankittavaksi. Pikkuhiljaa kimppaan oli ilmoittautunut yhä uusia kavereita, ja nyt näyttää siltä että täydennysrottia tuleekin kaksi. Olen hyvin ilahtunut huomattuani kuinka laaja ja mukava ystäväpiiri esikoisella onkaan! Ei vaan minulla koskaan.

1952578.jpg

Töissä sattui sitten eräs mielenkiintoinen asia. Olin lähdössä Meilahteen allergiakokeisiin ja vaihdoin siviilit päälle ennen ruokalaan menoa, yleensähän minulle on töissä ylläni ah, niin romanttinen työläishaalari. Ottaessani salaattia kylmäkaapista (minähän sanoin että tämä laihdutuskuuri puree!) toimistopuolen nainen vaihtoi kanssani muutaman sanan salaattiannoksen sisällöstä! Eikö olekin järisyttävää! Mutta kun asettaa sen siihen kontekstiin etten koko kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden aikana ole tullut vaihtaneeksi vain ruokalassa tavattujen toimistoihmisten kanssa sanaakaan ja silloin oli ensimmäinen kerta ruokalassa siviilit päällä, alkaa jo ihmetellä. Eloit ja morlokit, sanon mää.

Niin, ja se hauskasti nimetty prick-testi sitten paljasti että olen allerginen koivulle, timoteille, nurminatalle, ulkohomeelle, kissalle, koiralle, hevoselle, pölypunkille, lepälle, männylle, vehnäjauholle, maapähkinälle, hasselpähkinälle ja mantelille. Ei liene siis ihmekään, että olo on toisinaan ollut tukalahko. Onneksi vain siitepölyallergia yhdessä kera hasselpähkinäallergian kanssa ovat pahoja. Jihuu, minä se sitten olen niin onnekas.

Tällä viikolla on vielä polven magneettikuvaus, viisaudenhampaan poisto menee maanantaille. Huvitelkaa kuviksenne miltä esimieheni näytti kun rupesin listaamaan menojani hälle. Onneksi vain viisaudenhampaan poisto on palkaton meno, muutoin tulisi konkurssen. Tiesittekö muuten että olen mutantti? Yläleuassani ei röntgenkuvaan mukaan ole viisudenhampaita ollenkaan. Että jos tiedätte mihin osoitteeseen voi laittaa Ryhmä-X:lle hakemuksen vetämään, niin ilmoitelkaa!