Kävin illalla ensin esikoisen kanssa lenkillä, sitten koko perheen kanssa uimassa, sitten vielä käytin lapset saunassa ja keitin iltapuuron. Nyt, kun superköyhäilyä on jatkunut kesästä -02 asti, rahanpuutteen todella huomaa. Minä olin siis opiskelija jäädessäni äitiyslomalle tammikuussa -02, mies oli vielä sen kesän töissä mutta jättäytyi sitten pelkäksi opiskelijaksi.

Olen ruvennut harrastamaan juoksemista, sillä tahdon pudottaa hieman painoa ja nostaa kuntoa. Kuntosaleihin minulla ei todellakaan ole varaa, joten juokseminen saa luvan riittää. Pyöräkin minulle hankittiin poliisin huutokaupasta, mutta pian huomasin etteivät jarrut oikein pure, joten se siitä. Minä en sille osaa enkä ehdi tehdä mitään, mies ei osaa eikä viitsi.

Harrastan siis juoksemista. Siihenhän riittäisivät varusteiksi hyvät rintaliivit ja kunnon kengät. Aivan! Imetän edelleen nuorimmaistani, joten rinnat ovat suuret ja ajoittain aika painavat. Investoin vastikään uusiin liiveihin, ne olivat kokoa 75E, eli markettien halpaliiveistä ei todellakaan löydy sopivia. Minun pitäisi siis ostaa ihan alan liikkeestä oikeat urheiluliivit. Vilkaisin viime viikolla niiden hintoja, ja tajusin että joudun juoksemaan käsivarsi rintojen päällä aika pitkään. Jos näette onnahtelevan, pyylevän naisen juoksemassa Espoossa käsivarsi rintojen päällä, niin moikatkaa ihmeessä! Onnahtelevan siksi, ettei minulla ole niitä lenkkareitakaan. Jalkateräni ovat ratkaisevasti standardista poikkeavat, kiitokset vain äidille näistäkin geeneistä. Ei siis asiaa markettien kenkäosastollekaan.