Irvailin vähän aiemmin ulkonäkökeskeisyydelle yhteiskunnassamme ja samalla piilosti myös sellaisille naisille, jotka eivät oikein muusta välitä kuin itsensä laittamisestä. Sitten vertailen nenääni Shrekin vaimon nenään, ja nyt aion puhua hiuksistani. Onneksi on keksitty sellainen termi kuin uusfeminismi, jonka suojiin pystyn nyt livahtamaan! Ja jos tuota termiä ei kukaan ole keksinyt (ehkä se oli sittenkin postfeminismi) niin minä keksin sen nyt. Minä haluan hoitaa lapsiani kotona ja imettää vuosikausia ja vähän laitella itseäni silloin tällöin, ja silti, oikeastaan sitä suuremmalla syyllä olen feministi.

Nyt sitä tukka-asiaa. Kesäkuussa minulla oli vielä vyötärölle asti ulottuvat luomuhiukset. Olin kasvattanut niitä viitisen vuotta idealla 'katson kuinka pitkäksi nämä kasvavat'. Sitten paloi hermo takkuihin ja kamalan painavaan palmikkoon joka läimäisi minua kasvoille aina kumertuessani (eli noin 500 000 kertaa päivässä). Kävin tutun kampaajan luona kotikylässä, ja nyt minulla on hieman korvien alapuolelle ulottuva mielikuvitukseton polkka, joka ei näytä yhtään miltään. Olin viidessä vuodessa unohtanut, että lyhyttä tukkaa pitää käydä kampaajalla lyhentämässä aika usein, eikä minulla valitettavasti ole nyt sijoittaa siihen killinkiäkään. Nyt, pitkän kypsyttelyn jälkeen, päätin sitten leikkauttaa sellaisen hyvin lyhyen tukan, josta saa muovattua myös irokeesin aina sopivan tilaisuuden koittaessa. Nuorna tyttönä minulla oli ihan oikea irokeesi, ja ai että se oli nätti! Voi tietysti olla että teinivuosien jälkeen keräämäni 15 kiloa näkyvät myös päänmuodossa, ehkä posketkin näkyvät takaapäin, mutta nyt lähtee tukka siitä huolimati. Mies hieman mutisee, mutta aika vaimeasti. En yhtään tiedä miltä tulen näyttämään, ja jännittää ihan hirveästi. Siitä huolimati, nyt lähti tukka. Ai niin ja tottakai sitäkin pitää sitten lyhennellä, mutta lienee eri asia laittaa kokematon mies ajelemaan päätä kuin tasoittamaan latvoja?

Illalla on sitten Sydän, sydän taas keikalla, joten on ihan sopiva ympäristö uuden kampauksen julkistamiseen.