Olin kaksi kurjaa vuorokautta nettipimennossa, ja siksi saatte nyt kärsiä tuplapostauksesta. Pahoittelen. Tuossa alhaalla on sellainen oikea asiapostaus, tämä toinen on silkkaa rutinaa.

Olen nyt tässä keväällä muokannut huushollin nollabudjetilla uusiksi. No ostin minä somia pahvilaatikoita ja silityslaudan päällisen, mutta tiukkaan tarpeeseen vain. Uusi järjestys on oikein toimiva, ja kaikkien talven aikana rempsahtaneiden yksityiskohtien korjaaminen on saanut kodin paljon viihtyisämmäksi. Sitten loppui kodinlaittointo. Julma luonto ei palkinnoksi kaikesta tästä raatamisesta päästänytkään minua ulos ilman toppatakkia! Koska olin korjannut peiliseinän uusilla paloilla, tulin vilkaisseeksi sinne vähän tarkemminkin.
Töissä olin jo kahdesti erehtynyt luulemaan kuvajaistani rumaksi mieheksi, ja voi härtsyygel, miten järkytyin kun oikein rupesin katsomaan. Aika hammashoitajalle sattui onneksi suht' samaan saumaan, joten nyt on sitten tehty itselle keväthuolto: hammaskivi poistettu (ei muuten kannata mennä hammashoitoon ihan rentona, jos ei ihan tarkkaan tiedä mitä odottaa), tukka vaalennettu, sääret vahattu (luulisi ettei kolmen synnytyksen jälkeen mikään satu), kädet ja jalkaterät hoidettu, ostettu naamanpesuaine ja päätetty käyttää sitä, ja lopetettu syöminen. No, ainakin vähennetty.

Päätin vakaasti että kesäkuun Metallican keikalle menen normaalipainoisena. Jos lähtee yksin ulkomaille, niin lienee viisasta ottaa mukaan niin vähän kuin suinkin mahdollista? Koska painonpudotuksesta on nykyään tehty niin vaikeaa, ettei kertakaikkiaan ole uskottava laihduttaja ilman ravintoterapeutin koulutusta, sykemittaria, askelmittaria, kotipunttisalia, kuntosalikorttia, tämän kevään jumppavaatteita ja omaa personal traineria, niin päätin käyttää huomattavasti halvempaa oikotietä ja vähän flirttailla anoreksian kanssa. Kolmen viikon aikana olen kitistänyt itsestäni keskimmäisen lapseni aika kunnioitettavan syntymäpainon verran, ja jos jatkan samaa tahtia, painan keikalla enää 50 kiloa. Ilman sairaalasänkyä ja tippapulloa siis.

Kaiken tämän jälkeen se peilikuva näyttää vieläkin hirveältä. Miehenä tarvitsisi vain pestä hampaat, kammata tukka ja laittaa tiukka trikoopaita. On se niin väärin.

Voi kun pääsisi jo ulos ilman topparytkyjä.