Kappas, tänä aamuna päiväkodissa sattui jotain, joka liittyykin aika saumattomasti edellisen kirjoituksen aloitukseen, joten saatan vaikuttaa tahattoman koherentilta. Oikeasti yritän vain olla punastelematta ja hihittelemättä kyseisen postauksen kommententeille.

Olin päivää aiemmin tuonut kuopukselle mustat varasormikkaat, koska lapsen raidalliset lempisormikkaat olivat väliaikaisesti kadonneet. Tänä aamuna työnsin niitä vaatenaulakoilla taskuuni, sillä raidalliset sormikkaat löytyivät aamulla autosta ja minun mielestäni päiväkodissa on ihan turha säilöä yletöntä määrää varavaatteita. Samalla paikalle hyökkäsi toinen lastaan tuomassa ollut äiti.

"Onko sulla nimi niissä sormikkaissa?"

"Ei ole, kun näissä ei ole mitään lappua johon sen voisi kirjoittaa."

"Näytäpä minulle ne hanskat, minä haluan nähdä ne?"

"No siis nää on vaan tämmöiset mustat...?"

"Ootko sä tosiaan varma että nämä on sun?"

"Joo, eilen toin."

*Tiukka tuijotus*

"Siis herranjestas näissähän on vielä hevosen karvaakin kun mun vanhin lapsi käytti näitä keväällä tallilla, ihan on meidän omat!"

"No kun meidän pojan akryylisormikkaat on kadonneet ja ne oli just tuollaiset. Mä en ymmärrä mihin tässä päiväkodissa kaikki katoaa vaan."

"Sellaisiahan ne lasten hanskat tuntuu olevan, aina hukassa."

"Ei. Kyllä tämä on nyt päiväkodin vika. Minä haen kyllä korvauksia!"

"Kai niissä oli nimi?"

"No ei ollut! Mutta ei niitä silti saisi hukata! Täällä hukataan niitä ihan tahallaan!"

Äiti marssi tiehensä, ja paikalle saapui silmiään pyörittelevä päiväkodin hoitaja. Olin edelleen varsin häkeltynyt siitä että minua ilmeisesti syytettiin yrityksestä varastaa mitättömiä kahden euron halpissormikkaita, ja selvisi että tämä emäntä oli avautunut huolella yksin aamuvuorossa olleelle hoitajalle neljän lapsen nähden ennen minun saapumistani. Okei, on aamuja ja on aamuja, mutta voi hyvän tähden sentään. Tällä äidillä ei selvästikään edes ollut pikkurahasta puutetta, kun autokin oli tyhjäkäynnillä päiväkodin edessä yli vartin.

Kuopus valitsi sormikkaiden nimikointiväriksi vaaleansinisen, saman jota on tulossa sinimustaan pipoon. Teen ranteen ympärille raidan, ja tadaa! pipo ja sormikkaat näyttävät ihan setiltä. Enkä usko että minua enää syytetään niiden varastamisesta.